KEV-IN-WONDERLAND

thirty-something **** somewhat-thirsty **** thirsty-for-life

Small Things

Wat hebben sommige mensen toch met verkleinwoorden?
Wie zei ook alweer 'size matters'?
Wel, ik ga akkoord.

De aanleiding: Wendy uit Mijn Restaurant.
Mijn ballen kropen spontaan naar binnen toen ik haar vorige week de eerste officiƫle klanten hoorde verwelkomen.
Het ging ongeveer als volgt:
"Goedendag, welkom, jullie zijn onze eerste klantjes. Kan ik jullie jasje aannemen? Willen jullie een aperitiefje drinken? Het aperitiefje wordt in de zeteltjes geserveerd. Gaan jullie nu al jullie gerechtjes kiezen? Zal ik het kaartje brengen?."
Denk er nog een schoolmeisje-gaat-bijna-in-giechelen-uitbarsten-omdat-ze-het-in-haar-broek-doet-van-de-zenuwen-toontje bij en het is compleet.

Dat moest me even van het hartje.

3 reacties:

Koen Bogaert zei

Dit was het moment dat Curly Goddess en ik riepen naar het scherm van "die klanten gaan vooral schrikken als ze op het einde hun "rekeningske" krijgen". Plaatsvervangende schaamte indeed!

Stijn zei

Haha! Bij ons thuis net dezelfde opmerking. Ik zei nog tegen Katleen "Die is bij Carolientje in de leer geweest" (horecavrouw met vergelijkbaar woordgebruik).

Trouwens: je wordt nog steeds verwacht voor een bezoekJE of een etentJE in ons huisJE... We kijken er naar uit(je)

e zei

Zoetje, ik zou me toch niet zo opjagen hoor. Dat is niet goed voor uw hartje. Straks kunt ge geen slaapjes meer doen. En ge zijt al zo moekes. :-)